Jak wygląda dalsze postępowanie po ogłoszeniu upadłości konsumenckiej?

Wiemy, iż wielu z Państwa zastanawia się nad tym jak dokładnie wygląda dalsze postępowanie w momencie uzyskania pozytywnego Postanowienia Sądu w przedmiocie ogłoszenia upadłości konsumenckiej względem osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej. Wobec powyższego w dzisiejszym artykule przedstawimy Państwu niezbędne informacje na ten temat. Zachęcamy do dalszej lektury.

Właściwe postępowanie upadłościowe

Pierwszym etapem postępowania upadłościowego względem konsumentów jest złożenie wyczerpującego wniosku do właściwego Sądu Rejonowego do Wydziału Gospodarczego. W przedmiotowym wniosku należy obszernie wykazać przesłanki, które świadczą o niezawinionej niewypłacalności Dłużnika. W dalszym etapie, Sąd na posiedzeniu jawnym, lub posiedzeniu niejawnym wydaje Postanowienie w zakresie ogłoszenia upadłości konsumenckiej. W przedmiotowym Postanowieniu Sąd wyznacza osobę Syndyka Masy Upadłości, która to od tej chwili staje się zarządcą majątku Upadłego. Posiadanie statusu osoby Upadłej otwiera kolejny etap postępowania upadłościowego.

Na tym etapie niezbędna jest współpraca profesjonalnego pełnomocnika, Upadłego oraz Syndyka Masy Upadłości, która to skutkuje możliwością pełnego oddłużenia. Syndyk Masy Upadłości zawiadamia o upadłości konsumenckiej tych wierzycieli, którzy wskazani zostali we wniosku o ogłoszenie upadłości, w następnej kolejności sporządza on listy wierzytelności. Obowiązkiem Syndyka Masy Upadłości jest również zawiadomienie o upadłości konsumenckiej komornika ogólnej właściwości Upadłej, zawiadomienie placówek pocztowych, banków i innych instytucji. Podkreślić należy, iż wszelkie działania Syndyka Masy Upadłości dążą do pomyślnego zakończenia procedury oddłużeniowej Upadłego.

Upadłość konsumencka – życie bez długów

Po pomyślnym zakończeniu postępowania upadłościowego, Dłużnik staje się osobą oddłużoną. Otrzymuje on szanse na nowe życie bez stresu związanego z ciągłymi wizytami wierzycieli, komorników. Jak już wspominaliśmy wielokrotnie, w momencie uprawomocnienia się Postanowienia w zakresie ogłoszenia upadłości konsumenckiej wszelkie postępowania egzekucyjne ulegają umorzeniu z mocy prawa. Zachęcamy Państwa do lektury pozostałych wpisów na Naszej stronie celem poszerzenia swojej wiedzy dotyczącej instytucji oddłużeniowej.

Jeśli są Państwo zainteresowani całkowitym oddłużeniem i przeprowadzeniem upadłości konsumenckiej, zapraszamy do kontaktu z naszą kancelarią:

telefon: 12 307 14 04
email: matyasik@kancelaria-bonaartis.pl

Add a Comment

Your email address will not be published.

Call Now Button