Wywiad z niewypłacalnym Dłużnikiem – upadłość konsumencka

Dzięki uprzejmości jednej z Naszych klientek, w dniu dzisiejszym mamy przyjemność zaprezentować Państwu część wywiadu, który został przeprowadzony w siedzibie Kancelarii celem przedstawienia Państwu w praktyczny sposób na czym polega instytucja upadłości konsumenckiej względem niewypłacalnego Dłużnika, z czym dokładnie się wiąże i jak instytucja oddłużeniowa wygląda „okiem” samego zainteresowanego czyli – Upadłego. Zachęcamy Państwa do lektury.

Jakie wydarzenia sprawiły, iż popadła Pani w zadłużenie ?

Od wczesnych lat młodzieńczych byłam zmuszona do polegania wyłącznie na sobie. Moja sytuacja rodzinna była bardzo ciężka, musiałam szybko się usamodzielnić, znaleźć sposób na życie. Chciałam założyć rodzinę, której będę w stanie zapewnić zaplecze finansowe pozwalające na życie na odpowiednim poziomie, którego nigdy nie zaznałam. Postanowiłam, iż zdobędę wykształcenie i znajdę godną pracę, która zapewni mojej rodzinie spokojny byt. Moje marzenia niestety zderzyły się z rzeczywistością. Zdobycie pracy, która zapewnia życie na wysokim poziomie nie jest proste. W tamtym momencie w moim życiu wystąpiły tragiczne wydarzenia, zachorowała moja córka. Wszelkie środki finansowe, które uzyskiwałam z pracy zarobkowej przeznaczałam na niezbędne leki, opiekę medyczną. W pewnym momencie byłam zmuszona zmniejszyć wymiar godzin pracy, aby móc osobiście zająć się ukochanym dzieckiem.

Jakie były tego konsekwencje?

Po pierwsze byłam zmuszona do zaciągnięcia pierwszych zobowiązań finansowych. Proszę sobie wyobrazić jak się czuje człowiek, który ma świadomość nieuleczalnej choroby najbliższej mu osoby. W tamtym momencie całkowicie straciłam kontrole nie tylko nad swoim zadłużeniem, ale również nad swoim życiem. Każdego poranka budziłam się z myślą, że moje życie nie ma sensu, nie odbierałam telefonów, nie odbierałam korespondencji. Bałam się, że to następna wiadomość o niespłaconym zobowiązaniu. Moje zdrowie psychiczne uległo znacznemu pogorszeniu. W tamtym momencie nie widziałam sensu życia. W tamtym czasie liczyło się dla mnie tylko to, aby w jakikolwiek sposób zapewnić mojemu dziecku opiekę medyczną, która była bardzo kosztowna.

Kiedy zorientowała się Pani, iż zobowiązania finansowe przewyższają Pani możliwości?

Mój dług powiększał się w całkowicie niekontrolowany sposób. W pewnym momencie utraciłam kontrole nad swoimi wydatkami. Zorientowałam się, że moje długi to nie tylko parabanki i chwilówki, ale również zadłużenie względem innych instytucji finansowych i osób trzecich. Byłam załamana, całe moje dotychczasowe życie zmieniło się o sto osiemdziesiąt stopni. Swoje długi ukrywałam przed rodziną, osobami najbliższymi. W pewnym momencie ciągłe telefony windykatorów, zajęcia komornicze sprawiły, iż moi bliscy zaczęli podejrzewać, że popadłam w pętle zadłużenia. Część z nich odwróciła się ode mnie. Moje relacje z rodziną były bardzo złe ze względu na to, iż utracili oni do mnie zaufanie.

Co skłoniło Panią do zmiany własnego życia i podjęcia decyzji o ogłoszeniu upadłości konsumenckiej?

Pewnego dnia obudziłam się i postanowiłam sobie, że podejmę ostatnią próbę naprawienia relacji i odzyskania kontroli nad własnym życiem. Wiedziałam, że moje dalsze postępowanie, izolowanie się i ucieczka sprawią, iż popadnę w dalsze kłopoty takie jak np. alkoholizm. Wiedziałam, że muszę walczyć o samą siebie i swoje dzieci. W tamtym momencie z pomocą przyszedł mój przyjaciel, jedyna bliska osoba, która się ode mnie nie odwróciła. Opowiedział mi, że słyszał o czymś takim jak „upadłość konsumencka”. W mojej głowie w tamtym czasie pojawiła się iskra nadziei, iż istnieje dla mnie jakaś szansa. Przeczytałam mnóstwo artykułów o tym czym jest upadłość konsumencka. Od tego momentu moje decyzje posypały się lawinowo.

To znaczy?

W pierwszej kolejności poświęciłam swój czas na to, aby odnaleźć kancelarię, która specjalizuje się w prowadzeniu postępowań upadłościowych. Postanowiłam, iż oddam swoje sprawy w ręce profesjonalisty. W moim imieniu złożono do Sądu wniosek o ogłoszenie upadłości. Po kilku tygodniach względem mojej osoby została ogłoszona upadłość konsumencka. Odzyskałam sens życia i nadzieje, że mogę zacząć wszystko od początku..

Powyższa historia ukazuje w znacznym stopniu to czym zajmujemy się w Kancelarii Bona Artis każdego dnia, dzięki swojemu doświadczeniu staramy się pomóc Państwu w rozwiązaniu ciężkiej sytuacji finansowej. Jeżeli zmagają się Państwo z pętlą zadłużenia – zachęcamy do kontaktu.

Jeśli są Państwo zainteresowani całkowitym oddłużeniem i przeprowadzeniem upadłości konsumenckiej, zapraszamy do kontaktu z naszą kancelarią:

telefon: 12 307 14 04
email: matyasik@kancelaria-bonaartis.pl

Add a Comment

Your email address will not be published.

Call Now Button