Czy warto negocjować z firmami windykacyjnymi? Upadłość konsumencka

Dłużnicy, którzy utracili płynność finansową często zmagają się z licznymi problemami natury psychicznej ze względu na fakt ciągle rosnącej kwoty zadłużenia, a także lawiny odsetek z tego tytułu. Zadłużenie powstałe w wyniku zaciągania pożyczek w instytucjach takich jak chwilówki czy parabanki sprawia, iż dłużnicy wraz z upływem czasu tracą kontrolę nad zadłużeniem, tracą oni również świadomość tego jak wysoki jest ich dług. Jaki jest tego powód? Odpowiedź brzmi: nieuczciwe praktyki firm windykacyjnych.

Na czym dokładnie polegają? Jaki jest sposób nabywania wierzytelności przez powyższe firmy? Czym różni się procedura oddłużeniowa od postępowania egzekucyjnego? Aby odnaleźć odpowiedź na powyższe pytania zachęcamy do dalszej lektury.

Na czym polegają nieuczciwe praktyki firm windykacyjnych?

W pierwszej kolejności podkreślić należy, iż firmy windykacyjne działają na zasadzie „przekazywania” długu osób, które zaciągnęły zobowiązania finansowe. W wielu przypadkach zdarza się tak, iż firmy te w związku z powyższą działalnością naliczają dodatkowe opłaty, które to dłużnik jest obowiązany pokryć. Warto wskazać, iż praktyka taka jest nieetyczna bowiem wszelkie dodatkowe koszty wynikać powinny z pierwotnej umowy pożyczki, która zawarta została z pożyczkobiorcą. Wiele osób wnosi w tym zakresie swoje zastrzeżenia, jednak bezprawne działania firm windykacyjnych są zjawiskiem powszechnym.

Sposób nabywania wierzytelności przez firmy windykacyjne

Sprzedaż wierzytelności to przeniesienie prawa do danej wierzytelności czyli długu, potwierdzonego fakturą, umową, wekslem lub w inny sposób z jednego podmiotu gospodarczego na inny. Sposób nabywania wierzytelności przez coraz to nowe firmy windykacyjne nie podlega w wielu przypadkach kontroli, wobec powyższego wiele z nich próbuje dochodzić należności pierwotnie pochodzących od zupełnie innego wierzyciela w różny, czasem bezprawny sposób.

Agresja ze strony pracowników firm windykacyjnych

Podkreślić należy fakt, iż każde działanie pracowników firm windykacyjnych polegające na grożeniu czy też obrażaniu osoby Dłużnika jest bezprawne. Wiele osób, które posiadają dług znaczących rozmiarów nieświadomie godzi się na akty poniżenia pomimo ciężkiej sytuacji psychicznej związanej z posiadanym zadłużeniem i brakiem możliwości jego spłaty.

W przypadku utraty płynności finansowej spowodowanej niezawinionym działaniem Dłużnika warto zastanowić się nad możliwością jaką daje legalna instytucja oddłużenia jaką w Polsce jest upadłość konsumencka. Niewypłacalny Dłużnik może dzięki niej odzyskać równowagę życiową i rozpocząć spokojną egzystencję bez ciągle rosnącego zadłużenia.

Różnice pomiędzy postępowaniem upadłościowym, a postępowaniem egzekucyjnym

Upadłość konsumencka pełni dwie bardzo ważne z punktu widzenia Dłużnika funkcje:

  • funkcja windykacyjna: jej celem jest zaspokojenie po równo roszczeń wierzycieli tzn. funkcja ta sprowadza się do tego, aby zamiast indywidualnych postępowań sądowych i egzekucyjnych doprowadzić do łącznego i równego zaspokojenia roszczeń wierzycieli konsumenta skumulowanych w jedno postępowanie;
  • funkcja oddłużeniowa, prowadzi ona bowiem do umorzenia zobowiązań, które powstały przed dniem ogłoszenia upadłości i nie zostały zaspokojone w postępowaniu upadłościowym lub w wyniku wykonania planu spłaty.

Wskazać należy, iż w momencie uprawomocnienia się Postanowienia o ogłoszeniu upadłości konsumenckiej wszelkie postępowania egzekucyjne ulegają umorzeniu z mocy prawa. Kolejnym plusem upadłości konsumenckiej jest fakt, iż postępowania egzekucyjne zwykle ciągną się latami, natomiast proces upadłości konsumenckiej trwa około 2 lat. Czas ten może również ulec skróceniu, jest to zależne od przesłanek uzasadniających możliwość składania poszczególnych wniosków do Sądu na każdym z etapów postępowania upadłościowego.

Jeżeli popadli Państwo w pętle zadłużenia, zachęcamy do kontaktu z profesjonalnym pełnomocnikiem, który przeprowadzi Państwa przez wieloetapową procedurę oddłużeniową.

Jeśli są Państwo zainteresowani całkowitym oddłużeniem i przeprowadzeniem upadłości konsumenckiej, zapraszamy do kontaktu z naszą kancelarią:

telefon: 12 307 14 04
email: matyasik@kancelaria-bonaartis.pl

Add a Comment

Your email address will not be published.

Call Now Button